onsdag 31 mars 2010

Det hemliga uppdraget del 2

Vann rätt låt?

Nej, inte i min värld. För när man såg Anna B på TV sjöng hon med alldeles för tjock röst. Låten är betydligt bättre på skiva.

Min vinnare inför finalen var Jessica Andersson, men väl i finalen så fick hon ju för sig att koppla på ett stort leende. Som hon gjorde låten i Andra chansen, så skulle hon gjprt även i finalen och då hade hon vunnit.

Det var jädrans svårt att rösta där på lördagarna. Skulle man bara göra som man själv tyckte? Skulle man tänka på vad som var bra för Sverige i Eurovision Song Contest?

Som i första deltävlingen. Jag tyckte Salem El Fakir mest var en jobbig nörd, men jag insåg ju att hans låt skulle komma högt.

Vi satt i en studio och såg låtarnapå en grym HD-TV med surroundljud och musikupplevelsen var grym. Vi var sex personer, och vi pratade inte med varandra förrän vi satt våra poäng.

Jag prickade in i stort sett alla låtar som skulle gå vidare. Gick bom på några.

Det var i alla fall ett för jävla kul uppdrag!

Inga kommentarer: