måndag 29 mars 2010

Jag, Zlatan och tunghäfta

Plötsligt sitter jag i en enorm aula. Det är kanske 600 gäster där. Zlatan ska hålla presskonferens och jag sitter i någon av de främsta raderna.

En man kommer in och berättar att Zlatan först kommer att hålla ett anförande. Och sen ska vi få ställa frågor.

Så har jag tydligen somnat för när jag tittar upp är Ibrahimovici full gång och svarar på allsköns frågot om fotboll. Jag räcker upp handen för att visa att jag vill ställa en fråga och han pekar på mig. Men så tar någon annan över och fokus går in på något annat.

Plötsligt dyker fem holländare upp i orangea kläder. Det är Wesley Sneijder, Arien Robben och några andra och de sätter sig i ena hörnet av scenen där Zlatan nyss var huvudperson. Killarna börjar bolla gris och stämningen blir plötsligt mer otvungen.

Journalisterna tröttnar och börjar troppa av medan jag kliver fram mot scenen och får syn på Lionel Messi som bara lufsar omkring. Jag tänker att jag borde ta en eller två autografer av fotbollsguden men har inte ett enda papper på mig.

På den bänk där Zlatan suttit ligger ett gammalt block och ett häfte med post it-lappar.

På baksidan av alla lappar finns massa spanska ord. Och jag kan bara uppfatta cojones, puta och något annat.

Messi skriver snällt två autogafer men börjar skratta när han ser baksidan på lapparna.

Så plötsligt får jag audiens med Zlatan och vi sätter oss ansikte mot ansikte och börjar prata:

CYKEL!

Jag sitter med en av världens bästa fotbollsspelare och alla mina frågor handlar om Spanien Runt. Jag vet inte om jag bara tror att han är med i loppet, eller om han faktiskt bytt sin karriär.

Zlatan svarar i alla fall artigt på alla frågor om hjälpryttare, mjölksyra och ren taktik. Det hela är mycket märkligt.

Men allt tyder i alla fall på att Zlatan är anmäld till OS i London 2012.

1 kommentar:

Polishustrun sa...

Haha! sjukt kul dröm! Jag har nog aldrig hört talas om någon som drömmer så mycket och så livligt som du, knasboll!