söndag 14 mars 2010

Jag hade i stort sett rätt

Jessica Andersson vinner
Anna Bergendahl kommer tvåa
Fakiren trea
Darin fyra
Jöback
Andreas J
Timoteij
Eric Saade
Ola
Pernilla Wahlgren

Så tippade jag!

Och Jessica hade vunnit om hon inte fått för sig att sätta på sig en rent anskrämlig kläning med allt möjligt skit på. Dessutom stod hon och smajlade innan hon skulle sjunga sin sorgliga ballad.

Men Bergendahl före Fakiren var ju rätt.

Att den där Saade hamnade däruppe kändes oväntat, men folk fattade väl inte bättre. Darin på övre halvan, det satte jag.

Timoteij och Johnson är också i stort sett rätt, liksom helrätt på Pernilla.

Mitt misstag var Ola som obegripligt nog fick tolvor av två utländska jurygrupper.

2 kommentarer:

Finnpajsaren sa...

Jag trodde också balladen var sorglig men hon bara ler och ler ju?

Men hallå, Eric skulle vunnit!

En helt vanlig man sa...

Vem saade?