tisdag 9 mars 2010

Lyssna på TV

Hur kan det komma sig att bra TV-program är mer sövande än dåliga?

När det är något jag verkligen vill se i rutan så blir jag tröttare än en gnu och somnar på två sekunder.  Oftast med tanken att jag bara ska bluna en liten stund och lyssna lite.

Det här sitter i ända sen barnsben då jag brukade tryna in till Tipsextra på lördagar. Det var på den tiden det bara visades en fotbollsmatch i veckan i TV.

Dåliga program fungerar inte. Då sitter man vaken och retar sig på eländet.

Jag är en sån som gärna somnar til ljud. Ett bra trick är att ha lite tystare på än vanligt, då får man koncentrera sig för att höra något. Och då kommer tröttheten smygande. Reprisen på Godmorgon Världen är en sån pryl som funkar bra. P1, söndagkvällar. 

Oj, det blev visst radio nu. Men det är samma fenomen som TV.

De säger på radio att snart ska vi höra XXX prata om YYY. Då somnar jag stenhårt.

1 kommentar:

moster sa...

Precis så är det för mig. Somnar om till god morgon världen på söndag morgon. Somnar till det på söndag kväll.
Min hypotes är att de intressanta radioprogrammen tar bort intresset från mina "dåliga" tankar, som hindrar mig att sova! Och så kommer tröttheten fram.
Somnar varje kväll från radion mitt under vetenskapsinformation!!!!!!