fredag 5 mars 2010

Det här får du inte berätta för någon!

Hur ofta har man inte både sagt och hört den repliken. Och som alla vet gäller den inte.

Det här får du inte berätta för någon betyder nämligen:

- Det här får du bara berätta för en!

Alla vet ju att om man hör en riktigt saftig historia så måste man åtminstone berätta den för den man delar säng med.

Nu gäller det här avdelningen roliga/pinsamma/sjuka/knasiga saker!

Självklart inte grejer som kan vara direkt till skada för någon om det kommer ut. Eller hemska saker som sjukdomar och annat.

Lorelei drog en story för mig i morse som fick mig att fnissa riktigt högt. Men den var på gränsen för vad man kan föra vidare till någon.

Men ni ska veta att jag är grymt sugen. Fast jag är inte med i gänget som inte kan hålla ett tysthetslöfte.

Har man sagt: Det här berättar du inte för någon!

Så berättar jag det inte alls.

2 kommentarer:

Finnpajsaren sa...

Jag har också medlemskort där.

MissJoi sa...

haha.. det stämmer så grymt bra!! Säg inte det här till någon - betyder jag har hört det från en och måste berätta det för någon innan jag spricker!!!