lördag 13 mars 2010

Midnatt i city



Så tätt tillsammans sitter vi
Jerry och jag i Jerrys Chevrolet
och lyssnar på Stones, sjunger deras ord och ler
Så het är sommmarnatten
och så fylld av folk är gatan här bredvid
Hör du alla ljud
eller Jerry känner du bara det du ser

För fem minuter sen så stängde dom Rigoletto
och gick hem
Och nu sover våra hjältar
men imorron kväll är dom här igen
Så nu när dom berömda sadlat av sin hästar
gett dom hö och gått till sängs
Då startar du väl dina utav stål
Jerry, jag känner hur dom lever

Du piskar dina hästar
och du manar dom till strid
När du styr dom ut i natten
för mörkret är du van vid
Dina ögon säger ska nån ta mej nu
så får dom ta mej hårt
Dina läppar är som läder
när du säger med ett flin
Ta och fråga fru Certina
hur mycket hon har hunnit bli
Men jag behöver inte titta
för jag känner, ja jag vet ändå

Jerry det är mörkt
Jerry det är midnatt nere i city
Jerry det är svart
Jerry det är midnatt nere i city nu

Så tätt tillsammans sitter vi
Jerry och jag i Jerrys Chevrolet
och lyssnar på Stones, sjunger deras ord och ler

Så kall
har luften blivit nu
så vi går in nånstans
och får oss en kopp te
Jag vill ha med sprit i
och jag vill ha med rom
Och du får en med
Och i baren nere på KB står poeterna på led
och dom kliar sig i skägget
och säger världen går på sned
och dom vrider på problemen
tills dom inte riktigt verkar hänga med
Jag säger tjenare till Uffe
som är ensam vid ett bord
Han tittar upp i taket
och ser ut som han hört nog
Jag säger Jerry kom och sätt dig
Kom och sätt dig här hos oss

Inga kommentarer: