lördag 18 juli 2009

Åh åh åh

Så här ska en riktigt bra dag vara i En helt vanlig mans liv. Sovmorgon ända till klockan 8. Åker och hämtar Lindhy och skjutsar henne till Arlanda. Där är det lite dramatik på parkeringen där en arg farbror har fått baklyset sönderkört av en smitande lastbil.

Stannar till på ICA Maxi och kör en halv storhandling. Skönt en lördag morgon. Åker hem och spänner loss dammsugaren och gör riktigt rent under soffa, säng och annat.

Gör ett par "falska Parisare" till lunch och slår mig ner i soffan för monumentalnjutning av British Open i golf. Det absolut bästa jag kan se på TV.

Minns 2006 när jag bandade hela skiten för att jag jobbade, och sen satt tre dagar efteråt och såg igenom allt.

Lorelei ringde och berättade om mysiga havspromenader, och sen ringde Tjejblomman och pratade lite.

Så ringde även mamma och sa att hon faktiskt åker till Dalom. Det gjorde mig riktigt glad.

Nu ska jag se ännu mer golf, nästa viktiga punkt är tvättstuga klockan sex.

Inga kommentarer: