fredag 3 juli 2009

Ett par nya dörrar

Det har hänt stora saker i porten den här veckan. Ett gäng händiga farbröder med skruvmejslar och annat har bytt ut båda portdörrarna. Det behövdes eftersom de har börjat kärva den senaste tiden. Märkligt dock att Christer inte hann få upp nån lapp.

Idag har jag svettats i blåkläder och lärt mig en del om Putin, Lotta Gröning och Sillgrisslor.

Sitter och håller på Tommy Haas i andra set mot Roger Federer, det skulle bättra på min ekonomi. Men den förhoppningen är nog fåfäng.

Annars skönt att Allsvenskan tar fart i morgon igen. Förmodligen ska jag dit med Den Långe. Dit är alltså Söderstadion där jag och just Den Långe var ett strävsamt par i många herrans år.

På nätet översvämmas sidorna av roliga skämt om Michael Jackson. En del är riktigt bra.

Och på Röda Pricken går de flesta av mina gamla vänner på semester. Lyckos dom. Sprang på en gammal rödprickare på lunchen med Lindhy igår. Vi konstaterade att det är skönt att vara prickfri. Och Lindhy satt mest och gapade när hon fick bekräftat att jag inte ljugit om hur uselt det varit.

För övrigt är det fortfarande skönt med turbo-kortison i näsan.

Och La Fleur är på norrländskt finbesök. Där hade jag ABSOLUT inte varit välkommen. Fråga värdinnan och ungeför 500 arga mailare.

Inga kommentarer: