tisdag 14 juli 2009

Sextankar mitt i natten

Kommer av hemlig anledning att tänka på en natt i Fredrikshavn för många år sedan. Jag och exsambo Lea var på väg till Skagen och övernattade i ett vandrarhem i nyss nämnda stad. VI skriver oktober i almanackan och tanken var att vi skulle uppleva mysigt höstväder.

Vandrarhemmet var inte överbefolkat men det bodde en del folk där. Mat och sånt fick man såklart fixa själv, och jag gick ner på stan för att köpa ingredienser till pasta med köttfärssås. Tänkte för mig själv att sånt som salt, peppar och liknande behöver man nog inte. Det fanns ju ett kök.

Men nu är det ju så att danskar är rätt snåla med kryddor, och vandrarhemsdanskar förmodligen direkt gnidna. Så någon kryddning blev det inte tal om. Det var den äckligaste sås jag ätit i mitt liv.

Krydda blev det däremot senare på natten när jag och Lea, då fortfarande kära, gick loss på ett par heta partier sängbrottning. När jag skulle "vinna" för tredje gången var det en så bra match att jag var nära på att gapskrika ut ett segervrål. För att inte väcka halva vandrarhemmet bet jag tag i det mjuka som fanns närmast. Tyvärr var det Leas överarm vilket får till följd att hon hojtar högt:

- Vad i helvete gör du??????

Jag tittar upp och ser ett enormt bitmärke i hennes överarm. Och ett par tårfyllda ögon som gör hennes mun sällskap i påståendet:

- Jag tror du är sadist!

Det är jag inte, och efter det har jag vad jag vet aldrig bitit någon. Men maten har jag kryddat.

Spicey boy!

1 kommentar:

Anonym sa...

Sadist javisst! :)
Fy fan vad kul!
/L