torsdag 9 juli 2009

Bullformar i storpack

Regnet som faller över Stockholm är verkligen regn och inte tårar över city. Det är blött blött blött överallt. Jag får längtan efter att sätta på mig gummistövlar och regnställ och gå ut i skogen och hoppa i vattenpussar. Finns det något bättre än när det luktar sommarregn i skogen?

Bolibompasex har jag hört talas om från mina vänner som har barn, men igår upptäckte jag även fenomenet Bolibompaprat.

Aptopå lust har jag efter ett år här på Kungliga Södermalm just idag en svår frestelse att åstadkomma någon typ av förändring med min lägenhet. Dagens schema är ganska tomt, möjligtvis nån matstund med Lindhy. Men annars borde jag kunna fixa och trixa lite här hemma.

Sen började en orange lampa lysa på bilens instrumentpanel och det betyder lite större service. Aldrig får man vara riktigt glad. Och är man ju det så regnar det (som Stefan Sauk sa i Lorry). Och någon Vansbrosimning lär det inte bli eftersom jag inte har lust att ta tåget dit.

Förresten undrar man ju om det räknas som hemmafix att sitta och bränna jäkligt bra skivor.

Slutlign har Filip Struve för jävla fula brillor. Men det är ju hans sak.

5 kommentarer:

Z sa...

Då blir det alltså full satsning nästa år med mara och vansbro igen????

En helt vanlig man sa...

Ja. vansbro har jag inte gett upp än iofs. Kan kanske låna bil av syrran.

Z sa...

Vad gäller hans glasögon kan jag bara hålla med. De är inte ens lite retrosnygga. Inte ens yttepytte.

Charmhäck sa...

"Finns det något bättre än när det luktar sommarregn i skogen?"

mmm, faktiskt...

Regn-sommar-blöt-asfalt!

En helt vanlig man sa...

DU kan få rätt på den snyggröven.