onsdag 29 juli 2009

Glädjens trafikplats

Det finns faktiskt en sån. Och det är nog ett av de fulaste ställena i hela Stockholm. Det är rondellen i Upplands Väsbys norra avfart. Det enda positiva där är nog att Mammas gatukök stått där sen Eldkvarn brann. Det är tufft.

Undrar vem som döper ett sånt ställe till just Glädjens trafikplats.

Annars är det så att jag får höra att jag ser så glad ut nuförtiden. Det finns anledningar till det.

Det är mysigt att vara glad.

Som alla vet är det mycket tryggare att vara ledsen. För alternativet till ledsenhet är ju bra. Alternativet till glädje är inte bra.

Därför är det läskigare att vara glad.

Men jag har tänkt vara glad ett tag nu.

Ikväll ska jag äta färsk frukt med Lorelei. Färsk frukt är gott. Lorelei är godare.

2 kommentarer:

en annan sa...

Asch, vadfan? Har du inte sett den helt (helt!) fantastiska skylten "Rondellen" som står tryggt fastskruvad på byggnaden tvärs över vägen från OKQ8 just där i området Glädjens trafikplats? :-) Bara den får mig att älska stället. Eller, åtminstone beundra det. Eller, låta mig fascineras av det. Eller, ok då, snabb-handla där när nöden är stor. 8-)

en annan sa...

Förresten, det är skönt att vara glad. Fortsätt med det! :-)