lördag 18 juli 2009

Kan inte du följa med till IKEA

Sången härunder tiilägnar jag en del vänner som kan behöva de stärkande orden i den. Det går alldeles utmärkt att tänka de orden vidare åt andra håll. Jag skulle aldrig kunna ha sagt dem så bra själv. Det är därför jag stjäl dem från världens bästa textförfattare, Mike Scott.

Mannen som skrivit textraderna i The thrill is gone som finns med på en liveinspelning. Jag och Doktorn fd Avhandlaren var en gång väldigt överens om att det är mycket sanna ord om hur man beskriver hur kärleksgnistan är slut i en relation.

Någon dag ska jag skriva ner dem allihop, men de måste tas ur huvudet eftersom de inte finns på papper.

SItter här i mörkret efter att ha varit nere på andra sidan gatan och fightats med glöggfryntliga tonåringar med falskleg. Tog säkert 20 minuter att få köpa en påse bröd.

Helgen ligger framför och består inte av mycket vettigt förutom att jag lovat skjutsa Lindhy till Arlanda. Det fixar vi på förmiddagen.

Sen ska jag kika på eller träna golf. Lutar åt soffan.

Försöka skriva lite också på det projekt som varit vilande i över en månad.

Och tänka på något bra.

Vienas!

Inga kommentarer: