måndag 27 juli 2009

Massor med tur

Det blev en sån där bra helg med massa roliga små glädjeämnen. Saker som visar att man har flyt för tillfället.

För vad sägs om att hon som stuvar in saker i godisautomaten på jobbet råkat köra in en hög med kexchoklad på raden för "femkronors-prylar". Där tjänade man plötsligt en femma alltså.

Eller att jag fick för mig att jag skulle sätta en liten slant på att Fernando Alonso skulle bryta F1-loppet i Ungern. Man kan ju tippa på nästan allt. Efter 45 varv av 70 tappade Alonso ett hjul, och jag vann några hundra spänn.

Att Djurgården skulle förlora hade jag inte slagit vad om, men det var ändå kul när de gjorde det.

Pratade med släkten i Dalom och mamma verkar må bra där, det är skönt. Lotto åkte tydligen hem igår för att börja jobba.

Det är ju såna tider nu att folk redan semestrat färdigt. Minns känslan från tiden som anställd på Röda Pricken. Även om jag brukade ha semester ganska sent. Den brukade börja nu. För mig är ju läget annorlunda. Jag sommarjobbar ju.

Lorelei började jobba idag till exempel. Tiotusenkronorsfrågaren och jag ska kanske på studiebesök där nån gång i veckan. Om man nu får det. Tom Strong får ju exempelvis inte hälsa på sin fru på jobbet. Hon är inköpare på ett stort klädesföretag, och ingen över 12 år är välkommen på jobbet.

- Tänk om de tror jag är koreansk spion, sa Tiotusenkronorsfrågaren om Loreleis jobb.

Jojo!

Noterade den första brunröda köksflugan alldeles nyss. Hade glömt att såna fanns.

Nu kan det bli en slöardag med amerikanska skitserier, golf med Talangen eller en promenad i Hellasgården. Allt i väntan på storkovan till kvällen.

Då blir jag tre kvinnors stora hjälte.

Som om jag inte redan var det....

Inga kommentarer: