onsdag 15 juli 2009

Det ska krigas

Vaknade mitt i natten kallsvettig och varmsvettig på samma gång av en dröm som sen bankat i mitt bakhuvud hela dagen. Gerillakrig i bunkrar i en fantasistad. Och det slutar med att jag kallblodigt avrättar en man som ber mig skona hans liv. Han möter mig med blicken precis innan jag skjuter.

Den här veckan skulle bli lugn var det tänkt. Men det händer saker både i när och fjärran som får en att stanna upp och fundera.

Har stor nytta för tillfället av en av mina mest jordnära vänner. En som kan säga sanningar utan att linda in dem och som också kan få en att tänka positivt på sådant som verkar läskigt.

Det är kvalmigare än kvalmigt ute och jag skulle vilja göra som i fornstora dagar och bädda på balkongen.

Syrran och Mags ungar verkar ha funnit varandra i Dalom och det är ju kul. 

Dagarna på jobbet rullar på. Kul folk idag och bra snack med mycket garv och en del frågesport. Även om motståndet var klent. Att inte ha koll på Christer Clerselius är inget annat än svagt. Att han gjorde 14,2 för Goif Tjalve 1970 på DM i Östergötland är OK att missa. Men Finnkampen för satan. Finnkampen.

Ska snart hoppa i säng för att orka med en golfrunda med La Fleur i morgon bitti. Han skulle ut på krogen han. Det är styrka i den kroppen.

Nu ska jag se Seinfeld...undrar hur många gånger man sett just det här avsnittet?

Svagt bloggat, P-G!


Inga kommentarer: