måndag 6 juli 2009

Små små ord till en vän


En gång var du bara en röst för mig
En gång var jag bara lite tröst för dig

Från början kunde jag bara ana värmen
Från det som stod skrivet på skärmen

Du blev en vän som räddade mig till livet
Du får mig minnas allt som blev sagt och skrivet

Idag står jag starkare på egna ben
Idag har jag inte lika tydliga men

Vi har gråtit och skrattat oss trötta
Vi har pratat så öronen blivit nötta

Tillsammans har vi upplevt liv och död
Tillsammans i vänskaplig glöd

Det är lite tystare nuförtiden älskade vän
Det blir så ibland för oss kvinnor och män

Ändå har du platsen kvar i mitt bröst
Ändå är du min viktigaste röst, och tröst

Tänker på dig oftare än du kan tro
Tänker på om vi nån gång kommer till ro

Känslor skapar förvirring ibland
Känslor är inte mycket att hålla i hand

Viktigast är ändå att du innerst inne vet
Att jag finns för dig i evighet

Inga kommentarer: