tisdag 21 juli 2009

Morgonmöte med Den Långe

Nej det låter inte så härligt som rubriken lovar. Det var bara lite golf med Den Långe som stod på programmet.

Vi började redan 06.25 faktiskt.

06.32 kom en arg fabror och undrade vem som var medlem i Krokoms GK.

- Det är allt jag det, sa jag.

- Du har inte skrivit in dig i greenfeeboken, sa han.

- Jodå, sa jag.

Han framhärdade men var ändå inte så envis, och jag visste ju att jag gjort rätt vilket han sen erkände när vi kom i mål tre timmar senare.

Spelet gick bra till en början, men sen kroknade jag. Kanska beroende på att natten innehöll alldeles för lite sömn. Jag kunde helt enkelt inte sova.

Fick ta till ett extremt tjuvknep vid halvtretiden. Jag satte på Tintin "Månen tur och retur" och njöt av Bolmes berättarröst. Någonstans där professor Kalkyl skickar ett meddelande från Syldavien törnade jag in. Och fick i alla fall tre timmar.

Tintin höll förresten mig och exsambo Lea sällskap under ett par roliga bilveckor i Europa 2001.

Nu har jag slumrat en stund på soffan och ska snart dra till Det stoa huset. En lugn kväll där hoppas jag.

Inga kommentarer: