onsdag 10 december 2008

Det är ingen jävla socialsport det här

Ett legendariskt citat från en av de bästa tränare jag haft. Det gällde om någon skulle få vara med i laget bara för att han var en trevlig typ.

Vi har lite av det problemet inför helgens spel. Och även på en del träningar. Nivån på oss som spelar är ganska olika. Och det är inte alltid kul att lira med den som man slår med vänster hand och förbundna ögon.

Tänker på hur Den Försvunne och Baron Linartz en gång fick stå och hålla fast i en pojkspolings arm och föra racketen mot bollen så kunde han hjälpligt träffa den.

– Spänn armen, löd Den Försvunnes budskap.

I alla fall är det lite osämja om utifall även den dåliga ska få vara med i laget. Inte, tycker jag.

Kul minidialog från träningen i går. Pratade med Fru Arsenal om glädjen av att ha ett skönt badkar. Hon berättade att hon och maken lyckats vränga in ett kar på 140cm i ett 144cm brett badrum. Så sa jag att jag badade 4-5 gånger i veckan och hon sa att hon gör samma sak.

– Men, sa jag. Man ska ju egentligen inte bada så ofta (och tänkte på miljö-aspekten).

– Äh, drabbar ingen fattig, sa Fru Arsenal.

Skönt brackig kommentar. Och hon rodnade klädsamt när jag påpekade att det faktiskt gällde miljön.

Inga kommentarer: