söndag 28 december 2008

Kallare idag än ute

En lång bra promenad över stan innan det blev dags att jobba. Men kallt som satan. Öronen var nästan lila när jag kom upp till jobbet. kanske att man måste falla till föga och skaffa en mössa ändå.

Jobbmässigt ser det ut att bli en skön vintersöndag.

Inget viktigt men ändå roligt.

Annars semmelpremiär igår. Men effekten försvann eftersom den fick stryk av en prinsess-tårtbit i världsklass.

Får väl äta upp resterna senare idag, och skjuta upp vårträningspremiären till i morgon.

Fast det här med semlor på jullovet är såklart lite tveksamt.

Annars skickar jag mitt djupa deltagande norrut där det tydligen är dags för kattjakt idag. Kanske kan man bidra med en kattkarta till jägaren. Mitt tips är att leta i ett mörkt hörn.

Och när du dödat den ena kan du kalla den andra för kvarkatten.

För övrigt vill jag gärna berätta att jag denna morgon spelat fyra matcher på vetgirig.nu. Och vann alla fyra. Det har sina fördelar att vara allmänbildad.

Även om gårdagens vanligaste replik var: Ja du vet...han som var med i den här serien...han som heter..jaha han...eller du tänker på...

Så frågan kvarstår: Spelade Pontus Enhörning i del 1 av Semla Lageröl?

Inga kommentarer: