torsdag 11 december 2008

Old Man River

Fick ett utmanande sms vid 10 i morse från Old Man River. Han ville möta mig i ett parti hönsaboll vid lunchtid.

Självklart kan man inte säga nej till sådant.

Åkte jag alltså till Enskede Rackethall med en mellanlandning på Martin Olsson för att köpa lasagne och lite annat gottis.

Lasagne förresten...så uttalar man Lars-Agne på göteborgska, apropå det här med konstiga namn.

Jo, jag och Old Man River värmde upp med några slag och sen ville han att vi skulle börja räkna. Vi brukade lira förr när jag hade större kläder, och då kunde det bli jämnt i något sätt då och då.

Idag sa jag till honom att han inte skulle få över 10 poäng i något set. Skulle han få det skulle han vara tvungen att spela squash med mig någon dag. Han är rätt vass på den racketsporten och menar att han inte skulle ha nåt utbyte av att möta mig.

Vi dundrade igång och fast jag spelade ganska snällt blev resultatet:

21–1, 21–4, 21–5, 21–6, 21–7, 21–8.

Påminner på många sätt om en gammal pingisduell i Dalom i slutet av juni...hrmmmm.....

Förresten, om det låter jämnare mot slutet mot Old Man River. Kanske...men sanningen är att jag fick spela med dubbel-linjer medan han hade singel-linjer. Så min bana var typ en meter bredare.

Jag och Old Man River valde dock att inte spela med vänster hand.

Han fick vrida svetten ur tröjan medan jag hade en droppe i pannan.

Så nu blir det in i buren nästa vecka och slå på gummiboll!

Inga kommentarer: