måndag 22 december 2008

Här vare gran!

Bisarra händelser fortsätter ända in mot julen. Vem trodde på granleverans i mörka natten.

Det här med julgranar spelar en central roll för tillfället. Jag har för en gångs skull hittat en liten mysig pryl i en port. En sån där "VI GRANNAR HÅLLER IHOP"!

Men för en gångs skull en grej som jag inte föraktade eller tyckte var skittöntig. Jag är ju annars typen som hatar VÅRSTÄDNING med grillad korv (säg till hos Anki i B-porten hur många ni blir...), eller den som tycker det här med bokningstavla i tvättstugan är en bisarr kontrollstation värdig en polishytt i Novosibirsk. Fan, tvättar gör man väl när man behöver?

Nå i alla fall, på bottenvåningen hemma hos mig har det ett tag stått en anskrämlig plastgran som sett ut som den var upphittad på Dollarstore i Ludvika. Stället där inget kostar mer än 10 spänn.

Plötsligt i helgen hade i alla fall någon klätt skrället och den såg i alla fall lite finare ut, men fortfarande kittlade den mer mitt misantropiska hjärta än min vänliga julsjäl.

Så, i går eftermiddag...

Ett par grannar har hängt upp julkort i granen..med små hälsningar till oss andra.

Men alltså FY FAN VAD GULLIGT! PÅ RIKT!

En helt vanlig mans julöga fuktades direkt och jag började rofyllt vissla på någon julsång som jag nu glömt.

Söndagen avslutades på ett mycket bra sätt. Inblandade personer vet vad jag pratar om, men det måste ändå konstateras att om någon på planeten Tellus för ett exakt år sedan hade kunnat sia in i framtiden så hade nog inte speciellt många gissat att det skulle se ut så här. I alla fall inte jag.

Även om det faktiskt konstaterades igår att mycket är på väg tillbaka till det som en gång var. Och att det skapar ett inre lugn.

Den låt jag visslat på mest idag när jag varit ute och gått in mina nya löpdojjor har i alla fall varit:

PRECIS SÅ HÄR ÄR DET

Dojjorna behövdes för nu är det bara ett halvår till den stora utmaningen 2009 och det ryktas om att Musen börjat röra på sig.

Nu ska jag åka till någon större affär och hamstra glödlampor. Det sägs att såna blir förbjudna nästa år. So Long Edison!

Inga kommentarer: