tisdag 30 december 2008

Mannen på taket

När JR var här igår tog jag hjälp av en gammal Ferlin-dikt för att lära honom att mitt golv är grannens tak. Och att en bil kastad i golvet kan vara ganska tung.

Jag tror man oftare måste tänka på att det som kommer ut ur ens mun kommer in i ett par öron. Och orden hinner lätt förändras på vägen.

En sömnlös natt har skapat en trött jag. Försökte vakna till med ett bad. Men det var fel metod.

Ska träffa exsambo Lea i gamla huset idag. Fy fan, kan det komma något bra ut av det?

Om tre dagar försvinner den förhäxade boningen ur vår ägo. Märkligt. Den skulle ju bli vår lycka. Trendiga stadsbor. På väg att bli päron. Trodde vi ja.

Mysigt att Greven aka Bertil e med i alla fall. Jag gillar när vi tre ses ihop. Också en typ av tuff trio. Som varit med om en hel del.

Nu ska här dammsugas skorpmjöl efter Bobby Ewing.

Inga kommentarer: