torsdag 4 december 2008

Men kör inte i mitten, kretiner!

Jag har ju varit yrkeschaufför i 20 år nu. Och har rätt många bokstäver på mitt körkort. Jag är en ganska lugn man som visserligen ofta kör ganska mycket för fort, men jag skäller och bråkar inte i trafiken. Men det finns en sak som stör mig något oerhört.

Folk som inte kan förstå att det finns tre eller fyra filer på E4 mellan Botkyrka och Upplands Väsby är värst.

Alltså jag fullkomligt hatar alla som ligger i mitten eller näst längst ut.

Man håller sig i innerfilen, punkt slut. Sen kör man om i någon av omkörningsfilerna.

Svensken är livrädd för att göra filbyten. Och jag förstår inte varför. En aktiv körning gör att man är mer uppmärksam.

Och herregud, det är ju skyltat tusen mil innan avfarterna eller när en fil eventuellt upphör.

Våga köra innerst.

3 kommentarer:

Batterisyra sa...

När du började köra buss ... var jag 5 år... fick bara lov att säga det för det kändes JÄVLIGT skönt... ;)

En helt vanlig man sa...

:o(

På rikt!

Z sa...

Mohahahaha!!! Annars kan man ju även köra om på insidan också...