måndag 22 december 2008

Jag älskar

Lindhy berättar en av årets bästa berättelser!

Lindhys make och dotter sitter vid köksbordet och äter lunch:

Dottern: Jag älskar En helt vanlig man!

Maken: Va?

D: Jag älskar En helt vanlig man!

Maken blir lite bekymrad eftersom hon bara känner en enda Helt vanlig man. Och han brukar äta lunch med Lindhy :o)

Maken: Varför gör du det?

Dottern: Det är mammas kille!

Maken nu än mer bekymrad tycker att det här måste redas ut.

Maken: Nej kära du. Så är det inte. Mammas kille, det är ju jag.

Dottern: Är du? Nej du, det tror jag inte!

VÄRLDSKLASS!

Pratar sedan med Doktorn fd Avhandlaren. Om en ny dotter med sköna repliker.

Dottern: Mamma, titta! Någon har parkerat en BIL på platsen för rullstolar!

EUROPAKLASS!

Pratar sedan med en anonym vän om kända skådisar i en kanske något suspekt bransch.

Jag: Ja, men du vet. Han...skådisen....Rocco Sifredi...

Vännen: Nej, jag tror inte jag vet vem det är.

Jag: Jo, men han är ju typ världens mest kända. Alla vet vem det är.

Vännen: Okej, då vet jag nog. Men honom har jag inget ansikte på!

Som Strömmingen sen sa: Nej, det är ju FAN INTE ANSIKTET MAN KOMMER IHÅG HONOM FÖR!

SVENSK KLASS!

Sen en sak som borde redas ut. Om person A går iväg till ICA och köper två påsar med något gott. Och ger den ena till person B Är det då okej om person B äter upp mer än hälften av person A:s påse och lägger undan sin egen.

Och sen inte öppnar den förrän person A gått därifrån?

Är det sen mer okej om person B dessutom skickade med sitt eget ICA-kort för att det skulle dras vid gottepåse-köpet? Med nödlögnen:

- Du kanske får rabatt, typ ta två betala för en...

På en affär som är känd för att vara norra Sveriges dyraste ICA-affär...De tar fan inträde...och en femma för en plastkasse.

Jag bara frågar...!

Sista problemet för idag!

Om man kollar en hel jävla innebandymatch mellan ultima-lagen Helsingborg och Västerås. Bara för att se Henke Larsson. Är det då schysst att man byter kanal i 30 sekunder...och just då passar Larsson på att göra sitt första mål nånsin i ligan.

2,5 timmar åt helvete typ!

Går nu och lägger mig trallande på Evert Taubes gamla vals Knalle Jul:

"Här vare gran här vare gran, finast i stan till Dopparedan...Hundra huggde jag igår..."!

2 kommentarer:

Batterisyra sa...

Angående den SVENSKAvärldsklassen...
BAH!!!!(ja hur fan ska man komma ihåg alla... ;))
UNDRA vem den anonyma vännen var ... *himlar med ögonen*

Angående den dyra ICA-affären...
BAH!!!
UNDRA vem den snåla personen var ...

Fick mig att tänka på ett besök jag hade under veckan... Som jag ERBJÖD MITT VISAKORT för att kunna betala för hela kalaset...
Och som sket slut på mitt dasspapper... å som fick med sig massor med lussebullar hem.. som vi för övrigt skulle baka tillsammans.. men den personen behagade att reda ut andra saker under tiden...
Denne person lagade jag även mat åt osv. osv..
Tur att det inte va du en helt vanlig man ;)

Batterisyra sa...

Sen måste jag ju tillägga.. jag satt fan å såg på HELA FUCKING OS-invigningen BARA för att se Sverige... "Här kommer Abuskihchu.. som är nummer 3 i ordningen...SNART är det Sverige...som kommer som 1245879689 land... "
Ok I hold...
Sen när det äntligen är typ 1245879687 tänker jag .. ja men va fan .. jag hinner pissa... Å SJÄLVKLART missade jag fanstygen!
Det är klart OVÄRT!