tisdag 9 december 2008

Hemligare än till och med jag själv

Det finns folk här på jordklotet som inte så gärna talar om vilka dom är. Var dom bor eller vad dom heter. Såna människor är allmänt sett lite knasiga. Tro mig, jag vet!

Frågan är om jag inte själv har innehaft någon typ äv världsrekord på senare tid.

Jag har för fan inte funnits!

När jag lämnade min och exsambo Leas lägenhet för att flytta in i favoritlyan fixade jag till en eftersändning som ställde till en del bekymmer.

Jag hade ju varit skriven på en annan adress och bara haft posten till lägenheten där vi bodde.

Nu när det blev eftersändning kom den från min folkbokföringsadress. Den som en gång i tiden gav upphov till en av internets mer tunga signaturer.

Från lägenheten där jag faktiskt hade bott med Lea kom det ingen post. Där var jag nämligen registrerad som avflyttad utan ny adress.

Nu har det blivit så att min post därifrån hamnar hemma hos Lea där hon numer bor. Och det vill ju inte jag.

Och myndighetsbrev och liknande skickas tillbaka till avsändaren. Och när de försöker hitta mig ser de att jag bor i min och Leas gamla lägenhet. Fast jag inte gör det. För jag bor ju i min nya. Där det står "En helt vanlig man" på dörren.

kaos är bara förnamnet.

Men nu har jag betalat 2x390 kronor till Svensk adressändring så nu ska det nog ordna sig snart.

Det är ju jobbigt att ha post till tre fyra olika adresser, framförallt när man har typ noll ordning till och med i normala fall!

Inga kommentarer: