onsdag 31 december 2008

Nyårsfrid...nja....

Fyra barn och ett Nintendo.

En hund och perfekt oxfilé.

En After Eight-ask och nio personer.

If you´re looking for trouble...you came to the right place...

Firar nyår i ett fryskallt Dalarna med syrran, Lotto, syrrans äldsta och syrrans yngsta.

Kompisar till familjen och kompisarnas barn. Smockan hänger solklart i luften. Argast är Greven aka Bertil som har väldans svårt att förstå att all oxfilé inte ska in i hans mun.

Farbröderna pratar om hur man lagar adventsljusstakar (dom är ingenjörer) och tanterna pratar om att börja träna till våren (dom är ingenting-gör-er).

Jag och Greven avvaktar.

Bra prat med Polly under dagen. Även om ämnena kanske inte direkt platsat på Nobelmiddagen. Å andra sidan...vem blir bjuden på den?

På dagen shoppade jag loss på klädrea. Långt efter alla andra, men en mössa och en bössa blev det i alla fall.

För övrigt är det alla människors rätt att fira nyår på vilket jäkla vis dom vill. Fest är absolut inte obligatoriskt.

Förresten var Hummelstabaren stängd, och morbror Jösse hade redan ätit upp julknäcken. Så kan det också gå. Och i närheten firade tre systrar och en nyfödd. En pappa var också inblandad. En stolt rackare.

Men jag kunde inte stanna så länge för Greven aka Bertil skällde igång billarmet.

Snart går jag ner i Farfarshuset och lägger mig och läser. Tolvslaget?

Säger som Dean Martin:

"Nyår är den enda dag jag inte dricker på den lämnar jag åt amatörerna"

4 kommentarer:

Batterisyra sa...

JAg å dexter har skitskoj .. vi springer som en jojo å kollar i nyckelhålet för att se alla snygga killar i trapphuset=)... Nyår är sååå skoj ...

En helt vanlig man sa...

Jag har fan inte ens ett nyckelhål.

Batterisyra sa...

Man ska inte stirra sig blind på hål.... haha

HAHAHAHA Ordet som jag ska skriva in i ordverifieringsrutan är : aerse

En helt vanlig man sa...

Tandläkare fyller alla hål.