onsdag 24 december 2008

Vem vill med till julottan?

En dundermysig jullunch där flera fantastiska repliker levererades. Framförall av syrrans äldsta.

- Greven, varför går inte du på dass?

- En helt vanlig man, får du äta sån här mat? Du pantar ju.

Greven aka Bertil inledde julbesöket på STRÅLANDE sät genom att kissa ner julklapparna som låg under granen. Syrrans yngsta drar då till med:

- Det gjorde inget. Det var ändå bara från mormor.

Ett bra julbord som sagt, men varför min syster fått för sig att skippa Janssons frestelse och sylta för att istället satsa på rödbetscarpaccio och saffransdoftande Waldorfsalad övergår mitt klena förstånd.

Hon jag och tjejerna hade sedan genomgemyt framför Kalle Anka. Hatade först nya filmen, men kul sen att se att huvudfigurerna påminde om en viss Greve och en viss Gaz.

Dagens alltså du:

Om man i P4 får för sig att spela Snön den faller vit med Mange Lindberg. Hur fan kan man då lägga trafikinformation i den sista och viktigaste versen?

Kretiner!

NU har Lotto gått till grannen för att tomta. Greven aka Bertil ligger bredvid mig i soffan. Barnen vill öppna kissiga paket och syrran hittar på nåt nytt tok i köket.

Nu ska jag börja överväga att gå på julotta i morgon bitti. Verkar svårt att hitta sällsis dock!

Inga kommentarer: