söndag 21 december 2008

Pendeln går igen

Exsambo Lea hörde av sig och vill att Greven aka Bertil kommer till husse på tisdag. Det känns riktigt mysigt. Blev en märklig form av byteshandel dock där trädgårdsstolar, tavelramar och något mer ingick. Förstod aldrig riktigt vad.

Det här är tydligen årets mörkaste dag, men själv har jag mestadels upplevt den som ganska ljus. Även om det som vanligt alltid fladdrar runt lite mörka moln. Det vet i tusan hur jag ska komma undan oroshärdarna i mitt liv. För samtidigt som jag har lätt att göra mig illa på dem är de ändå viktiga på olika sätt.

Jag är jäkligt trött på att fly från det som kan vara jobbigt, det gjorde jag när jag var yngre. Idag tror jag på att reda ut saker och ting, även om det tar tid och kraft.

Till slut brukar det kunna bli riktigt bra då. Och i år kanske man till och med vågar hoppas på lite julefrid. I alla fall ska jag gå till Nacka Skoglund på julafton och tänka lite på levande och döda Hammarbyare.

Fick ett majsigt mail från en av de mest kända grönvita supportrarna i Sverige häromdagen. Han tipsade om sista kapitlet i sin bok där han faktiskt skriver om mötet med En helt vanlig man för sju år sedan.

Den som vill kan ju skaffa sig den i julklapp. Det är bra läsning för övrigt också.

Inga kommentarer: