onsdag 24 december 2008

En bra julafton so far

Vaknade efter en mycket märklig dröm som jag inte tänker skriva om här. Jag och Greven aka Bertil gick ut på en längre runda på Söder och bara myste. Sen blev det risgrysngröt till frulle.

En promenad ner till Nacka-statyn vid 12-tiden med varsin grönvit halsduk på både mig och voffen. Det var otroligt mycket folk, mer än jag hittills träffat på där. Johan Johansson underhöll folket och Magnusson höll det årliga talet.

Sen sköt Ultra-fansen raketer medan brandmännen tittade på.

Därifrån till ICA Maxi för att komplettera julbordet.

Det blir firande med syrrans familj idag. Tjatet från syrrans yngsta igår räckte.

"fråga om han kommer, fråga om han kommer"

Här i förorten råder en ganska avspänd form av jul-lugn.

Vi kommer att mysa och ha det skönt. Och jag tror allt julbråk är långt åt helsike bort.

För vem kan vantrivas i såna här miljöer?

Syrran till sin äldsta:

- Ska du inte hämta dina chili-nötter?

- Visst , Chile. Det ligger i Spanien!

Träffade förresten Doughnuts pojkvän på Skogskyrkogården. Vi hälsade på våra pappor.

Så får det bli.

God Jul från Strumpbyxexperten!

Inga kommentarer: