onsdag 17 december 2008

En sån där braig lunch

Det blev precis som det ska vara idag. 5 grader varmt. Regn i hela luften. Så grått ute att det känns som en Centralort någonstans i en rysk delrepublik.

Fick med mig Fidel och Tom Strong till thaien, och där fick jeremiaderna härja fritt.

I många ämnen fick jag också de svar jag ville ha.

Vägen tillbaka gick på utsidan och min marshmallow smälte nånstans i rondellen vid den rivna macken vid det gamla jobbet.

Bra snack hela vägen om stolliga gamla kollegor, stolliga gamla flickvänner och stolliga annat.

Fidel och jag konstaterade att man mormalt sett brukar fråga nya potentiella flickvänner om de är testade...och då snackar man ju om såna där tråkiga grejer som HIV, klamydia och annat.

Men i vårt fall skulle vi hellre se ett litet skönt intyg från rättspsyk att allt står till som det ska döruppe i kolan.

Som Fidel sa:

– Det är ju lättare att leva med någon som saknar ben än någon som är sjuk i huvudet.

Tom Strong var lite tystare, men han kom med andra sanningar lite senare.

1 kommentar:

Z sa...

Tom Strong är ju tystare för han har bara vettiga saker att säga när han väl öppnar munnen... Till skillnad från vissa andra i den där bilen.... ;-)