tisdag 9 december 2008

En nyckelfråga

Aaaaaaa också!

Som Kurt Olsson sa.

Slog mig på byxfickan i morse och konstaterade att det skramlade. Alltså var nycklarna med.

Kommer till jobbet efter att ha varit på doktorsäventyr med Greven aka Bertil. Han var så duktig, och Haggan tyckte han var finare än senast de sågs.

Jo, kommer till jobbet alltså.

Och inser att det finns inga nycklar i fickan. Bara 28:50 i mynt. Det var dom som skramlade.

Ringer syrran. I halv panik.

Turligt nog har hon mina extranycklar i väskan, och ska vara hemma efter 17.

Huvvaligen, dörrar som kan gå i lås av sig själva är nog ingen hit för såna som mig.

När jag och exsambo Lea bodde i Nacka var vi stammisar hos låssmeden.

Idag var det nära att man fått knyta den kontakten igen.

3 kommentarer:

Batterisyra sa...

Jag hade fått lov att BO i trapphuset om jag hade haft en sån dörr.. huvva .. hemska tanke.... å stackars grannar

En helt vanlig man sa...

Dörrar är ett jävla gissel, häromkvällen gick jag och la ig med förren öppen på vid gavel.

Tyckte det var ovanligt lyhört.

Det skulle Dexter ha gillat.

Z sa...

En gång fick jag sätta mig och åka tåg från Katrineholm för mannen hade låst sig ute. Det blev billigare så. Men jag skulle ha inflyttningsfest på kvällen i Katrineholm, så det blev inte riktigt så mycket tid att greja inför den som jag planerat...