söndag 4 oktober 2009

En man med vettiga tankar

När man var yngre hatade man Peter LeMarc. En pretto kille med löjligt utseende. I smyg gick det väl an att gilla Little WIllie John.

Men på senare år har jag läst en del intervjuer med snubben, och maken till vettig person går det knappt att finna skulle jag vilja säga.

I en fantastiskt bra artikel i Expressen i fredags pratar han livstankar.

"Jag har tagit fighten mot demonerna och vunnit" är rubriken.

Artikeln

Men trots succén med albumet "Peter LeMarc" led han svårt av scenskräck, prestationsångest och dåligt självförtroende. 1998 kom "demonerna" tillbaka. Tryck över bröstet, svårt att andas, tunnelseende.
- Jag som hade gått i terapi borde inte drabbas av det här, tänkte jag.
Han höll sig mest hemma, skrev knappt några sånger, tog hand om barnen. Och bestämde sig för att gå till botten med problemen. Med gammal hederlig samtalsterapi, en grundlig sådan.
- Ganska snart förstod jag att rötterna fanns att finna i min barndom. För mig är panikångest ingen sjukdom, bara symptom, säger han.


Klicka gärna på den och läs den. FInns en hel del vettigt där.

Inga kommentarer: