tisdag 6 oktober 2009

En meta-dröm

I drömmen drömmer jag att Lorelei och min farsa har bestämt sig för att åka på rockfestival. I drömmen berättar jag för henne att jag drömt det. Då blir hon, i drömmen, arg på mig och säger att jag bara drömmer konstiga saker om henne. Men att jag drömmer bra saker om andra tjejer.

Jag tycker det är häftigt att drömma att man drömmer.

Hade en liten lektion med Påven i morse om vad man får behålla om man hittar det. Han hade hittat två enkronor på golvet och listat ut att det var mina. Trots det hade de hamnat i hans spargris.

Nu är regeln att 50-öringar och enkronor är hittegods. Allt annat ska lämnas tillbaka.

- Men om jag hittar en femkrona i skolan då. Måste jag går unt och fråga alla om de har tappat den då. Det orkar jag inte, sa han lurigt.

Jobb i Det stora huset idag. Eller snarare ikväll. Nu ska jag kolla Knight Rider.

2 kommentarer:

Osloskånskan sa...

Knight Rider...är det Pyton-gänget?

En helt vanlig man sa...

Nä, det är David Hasselhoffs genombrottsserie.