fredag 30 oktober 2009

Fjunet

Syrran ringer och berättar att hon redan börjat fästa sig vid Fjunet. Det flyttade ju in en hamster där häromveckan. Jag förstår henne. Det är för jädra mysigt med fyrbeningar. Även om just hamsterben inte direkt är några ståtliga spiror.

Sotter här och småfryser lite och ska snart glida in i uniformen för samhällstjänst. Rätt bra schema för den här dagen.

Jag måste säga att jag faktiskt är duktig på att ragga jobb, det är inte det lättaste på dagens arbetsmarknad som ni alla vet. Men jag vägrar A-kassa.

Dumt, tycker en del.

Sjuk dröm i natt för övrigt. Jag skulle klämma en pormask på näsan, och ut kom en vit sörja som var mer än en handfull.

Berodde förmodligen på att jag lyckades höra barnradion i går om DojDojs hotell. Och hur huvudpersonen där hade en kropp som var så överfull av bearnaisesås att den började läcka ut genom kroppen i form av stora bölder.

I en annan dröm var jag på begravning och en av besökarna var den gamle ljudpularen och skådespelaren Eddie Axberg. Han som begravdes var okänd. När jag skulle gå ut ur kyrkan trängde sig en massa ungar med autografblock före mig, och så bad de mig visa vem Axberg var.

- Han är typ enda kändisen va, sa en fjortis.

Jag tog ungarna i hampan och sa att man nog inte vill skriva autografer på en begravning utan mer få sörja ifred.

- Jävla partypajare, sa fjortisen.

2 kommentarer:

Z sa...

en av de som gör doj doj gick på Hola med mig och Niklas!!!! Deru!

Sliten Kommentar sa...

http://www.youtube.com/watch?v=Jylh41e_mLc