måndag 26 oktober 2009

Kö åt båda håll

En skjuts av Lorelei och Påven till Arlanda betyder att man måste stångas i morgonrusningen åt två håll. Tur att man behärskar alla tricks i trafiken. En och annan tut kanske det blir från någon ilsken mot-trafikant, men fram kom vi i god tid.

Nu blir det en vecka utan familj vilket nuförtiden börjar kännas lite konstigt.

Påven och jag var på en puckey-match igår så Lorelei fick packa ifred. Sen lärde jag ut konsten att göra Sveriges godaste potatismos. För övrigt heter det POTATISMOSET och inte POTATISMOSEN. Likaväl som det heter ETT FRALLA och inte EN FRALLA.

Vad vi ska använda den här dagen till är höljt i dunkel.

Och så är jag trött på programledare som säger pogram.

3 kommentarer:

Finnpajsaren sa...

Ett fralla?
På vilket språk då?

En helt vanlig man sa...

På mitt språk. Förkortning av ETT FRANSKBRÖD!

Finnpajsaren sa...

Mmm fast det blir fel ändå tycker jag då.