tisdag 20 oktober 2009

I själva sakfrågan

Det blev kusinträff på kalaset hemma hos syrran igår. Påven och hennes ungar är ju faktiskt en typ av kusiner nu när jag är bonuspappa. Och kul för barnen att få en tvåbening som man kan prata med till kusin. Annars fick de ju alltid nöja sig med en fyrbening som inte kunde säga annat än voff.

Syrran hade fixat prinsesstårta son var jättegod. Roligt nog är det så att varken hon eller hennes barn gillar marsipan.

- Men vi tycket det är godaste tårtan i alla fall, sa syrran och tittade ner på sitt fat där en grön marsipanskiva låg och såg övergiven ut.

Sen lekte vi en fantastisk lek där syrrans äldsta formade bokstäver med kroppen. Vi andra skulle gissa vad det var.

När hon gjorde G fick jag ett skrattanfall så tårarna sprutade. Det kan inte ens ha varit G på kinesiska. Det är inte lätt alltid.

Hemresan blev lite kuslig eftersom jag noterade att båda min halvljus är trasiga. FÅr ge mig ut och pilla där under dagen. Men det är ju nåt så djävulskt svårt att komma åt i nya bilar. Vet att det tog nån timme och tio sönderskrapade knogar senast.

1 kommentar:

Batterisyra sa...

Jak tycket att du tappa språket det är inte jöttegod


;)