onsdag 14 oktober 2009

En promenad till pappa

Solen bryter fram över Södermalm och luften är sådär närmast kristallklar. Och det är inte ofta den är det i en av Stockholms mest trafikerade korsningar. Funderar starkt på att sätta på mig löparskorna och ta en rejäl promenad bort till pappa på Skogskyrkogården. Han kan behöva lite sällskap. Jag med.

En intensiv morgon där det som skulle vara lite träning i en kanal övergick till sändning i tre kanaler på en gång. Så är det när man är naturbegåvning, eller nåt :o)

Fick ett litet telefonsnack med Hon bredvid, och det var minsann inte igår som hon och jag hördes.

Märkliga saker händer ändå här i världen. Efter att jag skrivit mitt ganska jobbiga inlägg igår kväll var jag rätt utschasad. Polly ringde och fick mig att skratta och det var skönt. Men sen var det nästan läskigt att exsambo Lea messade och berättade att hon hade hittat Miltons gamla borste och att hon hade blivit väldigt ledsen av det.

Vi skrev lite med varandra och bestämde att vi förmodligen ska få honom i frälst jord redan nästa vecka. Han är så saknad av oss båda. Se där, något gemensamt i alla fall...

Lorelei är barnledig ikväll så vi ramlar nog iväg på någon bio innan det blir fyra riktigt tuffa arbetsdagar med jobb både i reklamradion och i Det stora huset. Bara att hoppas att man orkar.