fredag 2 oktober 2009

Olika skolor

Jo det här med att skrapa bilens rutor. Det är ju tid för sånt nu.

Kan någon, av kvinna född, förklara varför man ska stå och skrapa bort vartenda iskorn eller snöflinga på rutan. Det smälter ju eller blåser bort.

Jag brukar ta upp nåt medlemskort ur plånboken och skrapa någon decimeterlång remsa. Resten löser man med rikliga mängder spolarvätska eller ivrigt piskande vindrutetorkare.

Detta gör jag inte för att vara ball, utan för att jag är lat och bekväm.

6 kommentarer:

Z sa...

Du gav ju svaret själv. Ni män är lata och bekväma. Vi kvinnor är noggranna och ihärdiga. Dessutom tycker vi det är viktigt att vi inte riskerar andras människors liv genom att vi faktiskt ser var och hur vi kör...
(och det här var ju ingen generalisering...)

En helt vanlig man sa...

JO, men det är oftast män som står och putsar, borstar och sopar i timmar. Men motorn på tomgång.

Charmhäck sa...

Ser du barnet som kommer springandes efter sin boll från vänster?

SKRAPA RUTORNA!

En helt vanlig man sa...

Bästa Charmhäck :o)

Inga barn springer efter bollar längre, de spelar dataspel...

De barn som springer efter bollar ändå gör det inte i frost och snö....

Jag sa ju att jag tar bort skiten från rutan med spolarvätska och vindrutetorkare. Det räcker med en decimeterbred remsa till att börja med.

Charmhäck sa...

Haha!

Du har alltid svar på tal din spjuver!!

Trevlig helg!!

Z sa...

Charmhäck: att denne mannen har svar på tal är ett understatement!