onsdag 14 oktober 2009

Fred och lugn i natt



Måste säga att det är det här som är sinnesstämningen i mig idag.

En av de absolut allra vackraste texter som någosnin skrivits. Och som jag alltid spelar någon gång den 23 december. Jag spelar den ganska ofta annars också.

Det är märkligt hur mycket ens inre kan längta efter fred och lugn. Detta inre som som så många i min närhet tror längtar efter kaos och konflikter.

Livet var fullt av sådana förra året. Ni var en del som drabbades. Inte av våld såklart, man är ju pacifist. Men av tungans vilda angrepp, och ord kan göra ondare än slag.

Just idag känner jag bara för att tänka ett stort gemensamt förlåt till dem som kom i vägen för all min sorg under förra året. En del av er har varit väldans tålmodiga och snälla med mig, för det har ni min yttersta högaktning.

FÖR DU OCH JAG HAR SETT EN DEL
OCH KÄNNER TILL VARANDRAS FEL
VI LEVER I VÅR EGEN HEMLIGHET

Det är fritt fram för var och en att ta åt sig av dessa tre rader ovanför. Alla har sina egna hemligheter med mig. Några har fler, andra har färre. Jag kommer alltid att vara en hemlig jäel, det är oftast bäst så.

TÖRS JAG SÄGA
ATT VI HAR VARANDRA
TÖRS DU LÄGGA
KINDEN I MIN HAND

VAR INTE RÄDD FÖR DET SOM ÄR VERKLIGT

Nej, men verkligheten är ibland så oerhört ruttet påfrestande.

Fast idag är den bra.

Tror jag :o)

4 kommentarer:

POLISHUSTRUN sa...

"En vän är den som vet allt om en och ändå fortfarande tycker om en."

Min Ulf favorit är: "när kärleken förde oss samman"

En helt vanlig man sa...

Den är riktigt fin. Två andra kanoner är Stackars Jack och För din skull.

POLISHUSTRUN sa...

Då ska jag lyssna på dem.....

En helt vanlig man sa...

Gör det. Tror du kommer älska För din skull, den är lite svårhittad. Men har du Spotify så