lördag 17 oktober 2009

Skrivbordshögar

Ett märkligt fenomen i kontorsvärlden. Det här att folk har så svårt att skiljas från saker på sitt skrivbord.

Här i Det stora huset delar man arbetsplats med varandra. I alla fall på vår avdelning. Det skapar en ännu större röra.

När jag började på dagen idag tog jag tag i en hög med tidningar och kastade den. Den äldsta var från 8 maj.

Mitt eget skrivbord på Röda Pricken var sannerligen ingen bra förebild. Men jag hade koll på mitt eget kaos. Det är värre när man delar.

För övrigt hade jag glömt en hel tumlare med tvät i tvättstugan förra veckan. Idag när jag hämtade den hade någon vikt alltihop. Till och med kalsipperna. Det är riktigt snällt.

Frågan är om man ska sätta upp en lapp i porten och tacka?

6 kommentarer:

Batterisyra sa...

Haha nej för fan! Lämna den nästa gång med najs å få den vikt ju :)




(självklart ska du sätta upp en lapp... (en rikt) Å han ska säga .. "Tack för att du vek mina kalsipper jag hoppas att ni nästa gång slipper" )

HAHAHAHA Fan va nöjd jag är över det här inlägget :) hahaha

En helt vanlig man sa...

Same same but different

Batterisyra sa...

exakt!

Charmhäck sa...

Åhhh, vilka gulliga grannar du har. Säkert någon urgammal tanta som kände att hon gjort dagens gärning.

Jag kom och tänka på den där boken "den som inte tar bort luddet ska dö" Haha! De var i alla fall inte en av dina grannar som skrev den lappen...

Har du inte saknat tvätten? Det kan inte ha varit dina favvo kallisar i den glömda tumlarn.

En helt vanlig man sa...

Jo, men har man mycket kläder så fungerar det ändå.

Mina favvo-kallingar kastade Lorelei för ett tag sedan.

Charmhäck sa...

Aha, säkert många hål i dem. Tur din käresta är vettig nog och kasta dem...haha