måndag 19 oktober 2009

Mört ska man bara agna med

Några timmar kvar till jobbet. Ute är det fortfarande mörkt och regnigt. Men 19 oktober känns så mycket bättre än den 16. Så enkelt att bara vända på en siffra.

Kalas hos syrran ikväll, så nu måste jag ut och köpa presenter. Inte alltid det lättaste. Speciellt inte eftersom båda barnen tycker jag är så grymt bra på det. Men förväntingarna verkar nedskruvade den här gången.

Frågade syrrans äldsta häromveckan: - Vad önskar du dig när du fyller år?

- Äh, köp va du vill.

En grymt sjukt dröm om mig och The Marlboro Man nu på morgonen. Han kom uppramlande i mitt kök i bara en urtvättad t-shirt. Inga kallingar. Och så åt vi mysfrukost ihop. Och jag var så där obehagligt snäll och gav honom den enda mannafruttin.

Det var lite scary.

1 kommentar:

Charmhäck sa...

Din dröm var bättre än min....mysfrukost, haha!