fredag 23 oktober 2009

Längtar



Jag sitter och tittar
Ut från min fönsterkarm
Känner en vindpust
Andas på min arm
Det är nånting med luften
Vet inte vad det är
Det doftar som sommar
Trots att hösten är här
Och det slår mej..

Åh, det är så gott att må gott igen
Åh, det är så gott att må gott igen
Det känns som så länge sen
Åh, det är så gott att må gott igen

Allt det där glömda
Det som jag alltid minns
Är bortblåst bland molnen
Som om det inte finns
Ja, den där ändlösa ängslan
Den går nån annanstans
Jag sitter i ett fönster
Önskar mej ingenstans
Och det slår mej..

Åh, det är så gott att må gott igen...

Jag sluter mina ögon och jag ser det jag ser
Hur vinden drog som en rakkniv och skar mej ner
Det enda sanna var sorgen och gråt som bara kom
Som att långsamt kvävas och tappa allt förstånd

Ifrån ett vidöppet fönster
Blickar jag bara ut
Snart kommer nog regnet
Men också det tar slut
Jag sörjer inget jag saknar
Är glad för det jag har
Är bara lycklig att jag lever
Ja, att jag finns kvar
Och det känns som om...

Åh, det är så gott att må gott igen...

Inga kommentarer: