måndag 19 oktober 2009

Ett riktigt bra sms

Lorelei väckte mig med en puss och sa:

- Jag går nu. Ligg kvar och sov du.

Sex minuter senare stod vi påklädda på gatan och jag följde med henne till Södra Station trots att mjukhårda regndroppar putsade våra ansikten. Hejdå vid perrongen och sen en långsam promenad hem igen.

Kollade på klockan när jag kom hem. Den stod på 8. Jag räknade ut att jag skulle kunna sova till kvart i tio. Funderade på om jag skulle behöva ställa mobil-larmet eller om jag skulle vakna ändå.

Möte klockan 10.30 nämligen.

Så hämtar jag mobilen och kollar in att jag fått ett mess. Det är från han som jag skulle ha möte med. Han är hemma med sjukt barn.

Plötsligt behöver jag inte ställa någon klocka. Nu ska jag bara välja någon bra musik att slumra till. Man sover aldrig så gott som efter en morgonpromenad och en lyxig frukost.

För inte behövde jag köpa något på 7-23 igår. Lorelei hade redan varit på ICA.

Inga kommentarer: