måndag 5 oktober 2009

Kövarning

Och så var det dags att gå på jobbintervju då. Vet inte riktigt vad jag ska tycka om det jag söker. Knappast drömyrket rent statusmässigt, men ändå en typ av jobb som jag verkligen skulle gilla.

Trafrikreporter i radio alltså.

Skulle såklart föredra eftermiddagssändningar framför morgondito. Jag har äntligen blivit en människa som trivs med sovmorgon.

20 år som busschaffis och 13 om hundägare fick mig att tro annorlunda.

Men först möte med La FLeur och sportgänget. Verkar som jag ska skriva ett kapitel i en bok.

6 kommentarer:

Charmhäck sa...

Nu blir jag dönyfiken på din radioröst...

När jag bodde i "storstan" lyssnade jag ofta på 103,3. Trelvig kille som som satt och tjötade på trafik. Vad hette han nu? Du hade säkert blivit lika poppis....

En helt vanlig man sa...

Min radioröst är såklart helt grym :o)

Men man måste ju gilla sport för att få njuta av den hahaha.

Charmhäck sa...

Du har säkert en sådan där manlig basröst. När man ser foto på FB så ser man nästan rösten....hahaha

När jag stod i duschen kom jag på vad han hette, Roland!! (Radio Stockholm)

Jo det är sant, man måste nog vara en sportfåne som du för att kunna leverera ovsett röst.

En helt vanlig man sa...

Herregud, då var det evigheter sen du bodde här. Sven-Roland Engström. Han bodde faktiskt i Trånkan.

Han dog mellan två sändningar. De hittade honom död vid mikrofonen.

Charmhäck sa...

VA?????

Det menar du inte?

Det va som tusan.

En helt vanlig man sa...

Jo, det är faktiskt sant.