tisdag 21 oktober 2008

Det var som förr


12 400 på Råsunda. Och jag kan inte påstå att jag saknade de där 25 000 som inte var där och fyllde Nationalarenan. Jag måste erkänna att jag aldrig känt mig riktigt bekväm med de där så kallade derbyfesterna där Kändis-Stockholm dyker upp och mumsar fyllda baguetter och missar både hörnor och inkast.

För mig är fotboll hardcore och kämpa. Visst är det tråkigt att Bajen blir av med miljoninkomster, men å andra sidan är det ju bara att inse att man inte kan bygga sin budget på ett luftslott. Det kommer att vara publikkris i svensk fotboll i många år, eftersom svensk fotboll är skit. Att det ändå är skitkul att gå och titta för en gammal fanatiker är en annan sak. Men jag tillhör gänget som suttit med 576 personer på Söderstadion för att se Forward...

Skönt att ha rett ut en del missförstånd med Strömmingen. Men taskigt å glömma en plåt.



Måste också försöka få bort countrystämpeln som Amerikanen satt på mig. Okej för att jag gillar en hel del sånt, men det görs mycket crap i den branschen också.

Inga kommentarer: