onsdag 1 oktober 2008

Håll om mig


Det finns någon form av magi med de här konsertkvällarna på Big Ben. Även om kanske inte La Fleur förstod det till 100% igår kväll.

Caj Karlsson: Musiker, alkoholist och trebarnsfar bjöd oss 25 i publiken på en klart magisk kväll med ett mellansnack som kan ha varit ett av de roligaste jag hört.

Att sen öppna med den enda låt som kanske kan påminna om en hit är ju klart....annorlunda.

Den lille charmören från Hasslö valde dessutom att knyckla ihop sina låttexter efter att han lirat klart sången, och sen ta pappersbollen och sula den på något utvalt offer. Charmigt?  Ja för fan!

"Nu kan jag se dig igen, nu kan jag se sanningen
Jag har varit vilse i mig själv
Men döden gav mig livet åter till min själ

Så håll om mig jag släpper dig aldrig igen
Vill du hålla om mig som du gjorde för längesen
Kan du tycka om mig trots att jag gjorde så ont
Har du kärlek kvar till mig än en gång"

Sen vetefan hur man ska göra med Drammen. Efter att ha pratat med Arne och Anders igår kände jag att suget blev jädrans starkt, och att jag verkligen vill vill vill. "Bilhyrarn" säger att jag är stalker om jag drar mitt värsta alternativ, och hon har säkert rätt. Men å andra sidan kanske hon bara är avundsjuk.

Bestämmer mig i morgon efter att vi fått ner farfar i salig mark.

2 kommentarer:

Batterisyra sa...

Tss... skulle jag vara avundsjuk ...sällan!
*spottar och svär i smyg över att jag inte kan åka*

Å kära du ... det är nog inte bara i mina ögon du är en stalker om du gör som du tänkte ... och vad jag tycker är för mig en pettitess(stavas /heter det så? )det är kanske mer relevant vad "offret" anser.. eller ?

=)

En helt vanlig man sa...

Nej, du tänker på petting Tess ;o)

Det stavas petitess.