torsdag 30 oktober 2008

Men huschäkta farbror Vivohandlare!


Hur tänkte du här?

Bland pumpor och annan orange bråte. I närheten svartsoppa och fars dags-slipsar. Där står pallen med julmust. Men vad i helvete på ren svenska.

Det är ju för satan bara slutet av oktober för att tala prosa!

Jag gillar julmust. Jag kan dricka en back om dagen i december om det är så, kom inte å jiddra med mig om läsk. Men ställ inte upp det svarta guldet för tidigt. Någon jävla ordning får det vara också i en Vivo-butik.

Kan vi inte slänga upp pepparkaksdegen, dadlarna och den där eländiga nötmixen i plast också. Och sjunga Bjällerklang i kassan?

Släng in en farbror från Frälsis i T-banan också så blir det riktigt tjosan!

Bitter?

Moi?

Inte det minsta!

Men jag har ju knappt hunnit svälja oblaten från midsommar-högmässan än...och det var inte bara för att den fastnade i gommen!

Hörde jag BLANDAREN??? Och såg jag ett jumbo-korsord...?

3 kommentarer:

Batterisyra sa...

"eländiga nötmixen i plats" va fan på ren svenska .. har ni bara PLAST NÖTTER nere i fjollträsk?... säkert därför de vill skylta med julen i tid.. så ni ska hinna tugga i er som innan det blir jul på rikt!


;)

Batterisyra sa...

*dom

En helt vanlig man sa...

Medlaj

Innebnady

Det finns ord som fanimig är omöjliga att skriva rätt.