lördag 18 oktober 2008

Vissa saker ändrar sig aldrig


Att komma till Björkängshallen är på många sätt som att komma hem. Allt ser jävlar i det exakt lika ut år efter år. Och alla beter sig precis lika. Och alla luktar lika. 

Det är samma gubbar gula jackor som sköter parkeringen och samlar in pengar till Lions. Jag kan bara påminna mig om att jag sett Lions-gubbar i Borås annars. Men just i Huddinge verkar det finnas en sån förening. Kan någon tala om för mig vad Lions egentligen gör?

Huddinge gjorde en fantastisk första period mot Leksand men det Leksand gjorde i början av andra var sjukt imponerande. I praktiken släppte man inte ut pucken ur "Tigers" zon på fem minuter.

Träffade på The Mac i en av pauserna. Måste beundra henne för entusiasmen över Allsvenskan, och envisheten i att jobba nästan varenda fredagskväll. Å andra sidan har jag alltid upplevt henne som vasst ambitiös.

Pratade löst med Tjejblomman om ett spännande projekt. Kan nog lösas under en lunch nästa vecka. Bara vi kan hitta dårar som vill betala.

Inga kommentarer: