torsdag 23 oktober 2008

Erkänn att du gör så också


In på ICA för att köpa lite frukost. Ska väl ha typ ett paket bröd och något pålägg i korgen. Kanske en liter mjölk. Greppar den första blåa plastbacken...

– Men bläää....en gammal plastpåse.

Tar den andra och tittar ner.

– Fan, en inköpslapp.

Den tredje.

– Usch, ICA:s reklamblad.

Så tar man den fjärde och den är äntligen tom. Egentligen är det ännu värre med kundvagnarna. Där kan det ligga ett halvt bibliotek. Och så vill man inte ha den.

Frågan är bara varför.

Vad gör det att det ligger en tom påse i vagnen? Kan man inte kasta den innan man går in i butiken? På vilket sätt stör det mig att veta vad kunden innan mig handlade?

Jag har ju verkligen noll ordningssinne annars, men just när det gäller korgar och vagnar är det jävligt noga.

Undrar om jag ska ta upp det i terapin?

2 kommentarer:

Z sa...

Tycker jag. NI kanske inte har ngt annat prata om...? :-D

Batterisyra sa...

Tycker jag verkligen att du ska .. kan du även fråga om det är normalt att man har tvångstankar om att jämt snatta en banan ur "Vi bjuder BARNEN på en banan"tunnan ... min kompis, kompis undrar ...