måndag 27 oktober 2008

Ja se det var också en lunch

Tom Strong och jag ensamma på lunch eftersom Katten var iväg på något skit. Vi kände båda för mat och potatis och gav oss upp till Greken som dock inte hade nåt vidare på menyn. Samma lunchbekymmer som alltid. Då slog det mig att vi kunde testa nåt nytt. Tog alltså med honom till samma hak som jag och Avhandlaren ratade för någon vecka sedan.

Nu gav vi det chansen och det borde vi inte ha gjort.

Sönderstekta färsbiffar (jag tror kocken av taktiska skäl valde att inte skriva vilken sorts färs), en "muggig" tzatziki och helt okej friterad potatis. Salladsbuffé av klassisk sort med klassisk fräsch-het. Det vill säga torra majskorn, dåligt sköljd sallad och mörknade morötter.

Grekiskt lantbröd och sånt tidlöst smör i staniolpapper.

Bra snack under lunchen men inget kaffe till Tom Strong när eländet var över.

Kan lugnt säga att Avhandlarens och min pizza-orgie hemma i köket var överlägsen.

Fan vad svårt det kan vara för en svag kock att få till det.

Till råga på allt gick två riktigt fula människor förbi med barnvagn. Som jag skrev till Polly (hon är den enda som sett dem live): Det var tur att suffletten var uppe. Annars hade jag spytt.

1 kommentar:

Batterisyra sa...

jo .. för dom var groteskt fula...