torsdag 2 oktober 2008

Handsfree


Dags att ge sig av till Dalom och säga hejdå till farfar. Morgonen tillbringades i tvättstuga och telefon. En helt vanlig man hade smartheten att lägga med fyra BIC-pennor i en tvättmaskin. Kanske mest för att testa om det går.

"Bilhyrarn" hade knappast gjort sig bra som nyhetsuppläsare men efter ett tag gick det i alla fall att fatta ett par ord.

Känns som det börjar bli dags att leta på en handsfree igen, den senaste fick ju samma behandling som pennorna för ett tag sedan. Och den klarade det inte lika bra som pennor...

Förresten har ju själva mobilen också varit i "drickat". Den berömda händelsen från i somras då jag skulle filma Mister Molineux när han jagar pinnar i vattnet. 

Det var då jag hade MM i höger hand i koppel, och mobilen och en pinne i vänster. "Woooosh" iväg med pinnen ut i Skalltjärn, och i samma ögonblick far också en silverfärgad Sony Ericsson liknande väg. Jäkla tur att det är så klart vatten och sandbotten.

Det blev en halvtimme i bilen med fläkten på full värme. Sen har den fungerat hyggligt.

Har fortfarande inte bestämt mig för om det blir Drammen eller inte. Jag vill som fan, men min extramamma har sagt att jag har för många egna invändningar och därför ska skita i det.

Okej, då är det dags för nästa livsviktiga data-insats här innan man åker till icke inloggade trakter.

Det är match mot RIO om en timme. Och den fan piskade upp mig med 5–0 i en träningsmatch innan säsongen.

Förresten, hade match i någon skum liga på vetgirig nu på morgonen.

Jag visste vad som ingår i en Pesto Genovese.

Jag visste också den kemiska beteckningen för järn.

Jag hade koll på ett klädesplagg som förknippas med bananer i ett barnprogram.

Men......

Jag visste fan inte vad älven heter som rinner ut i Bottenviken vid Holmsund utanför Umeå...

Det var inte Vindelälven i alla fall...!

1 kommentar:

Batterisyra sa...

Menar du på riktigaste rikt att du inte visste va det va för älv?????????HAHAHAHAHAHAHAHAHA!